Toms Gruppen
ud i verden



Eksportsucces uden kakao


På rejse med Anthon Berg









Succesfulde salgsmesser


Likørflasken – fremtidens flagskib


Amerikansk eventyr
I 1999 kom Anthon Bergs likørflasker på hylderne hos Costco, som er en af verdens allerstørste supermarkedskæder. Costco’s butikker er især fordelt ud over det amerikanske kontinent, og det var derfor begyndelsen på endnu en eksportsucces for Toms Gruppen – denne gang over Atlanten. Den unikke chokoladeflaske passede perfekt i Costco’s forretningsmodel med salg af nøje udvalgte varer i enorme antal.
I de flotte æsker stod der fra starten rigtig mange likørflasker – op til 80 stk. i én æske – og flotte og kreative æskedesigns har uden tvivl medvirket til det amerikanske eventyr. Flaskerne kom snart op at stå på ’hylder’ i æsken – som hurtigt fik kælenavnet: ’Barskabet’ – og siden 2012 har æsken været udformet som et ’dobbeltdørsbarskab’. I dag er ’barskabet’ Anthon Bergs mest solgte vare i USA, og i 2024 eksporteres 60 millioner spiritusfyldte chokoladeflasker til Costco.


